Forstå din brugeres digitale adfærd – under udarbejdelse

– og få flere kunder og højere kundetilfredshed

Når I designer jeres IT-produkter efter jeres brugeres behov, er der større sandsynlighed for, at kunderne vælger jeres produkt frem for konkurrenternes. Det er vigtigt, at brugerne oplever, at jeres produkt gør livet nemmere for dem og løser netop deres udfordringer. Gør jeres produkt ikke det, er der stor risiko for, at brugerne hurtigt mister tålmodigheden og klikker videre til konkurrenternes produkt eller dine kolleger mister tålmodigheden med jeres interne systemer, og får ikke færdiggjort deres arbejdsopgaver. Men ved at tilpasse jeres app, IT-system eller website til brugernes behov, øger I chancen for at tiltrække nye kunder, fastholde eksisterende kunder og optimere interne arbejdsgange i virksomheden.

UX research optimerer dine produkter til brugernes behov

Vi foretager digitale adfærdsanalyser (UX research) af jeres brugeres adfærd, reaktioner og præferencer.

Digitale adfærdsanalyser kan være:

  • Observationsstudier

  • A/B Splittest

  • Prototypetest

  • Brugertest

  • Customer journey mapping

  • Google Analytics

Under analyserne observerer vi, om det er nemt for brugerne at anvende jeres IT-produkt. Finder de hurtigt det, de søger? Og hvilke tanker gør de sig om farver, layout, grafik og design? Mister brugerne interessen eller er der interne flows som ikke fungererer?

Disse spørgsmål kan I få besvaret gennem vores systematiske brugerundersøgelser.

Sådan arbejder vi

Vores arbejdsproces er inddelt i tre trin:

  1. Workshop med jeres virksomhed, hvor vi får afklaret de vigtigste spørgsmål, I ønsker at få besvaret.

  2. Dataindsamling, hvor vi bruger kvalitative og metoder. Det kunne f.eks. være observation, interviews, brugertest, Google Analytics og spørgeskemaundersøgelser.

  3. Rapport: Når vi har afsluttet analysen, samler vi resultaterne i en rapport, som fremsendes til jer. Rapporten indeholder altid visuelle virkemidler, som understøtter observationerne, og som jeres IT-udviklere eller webdesignere kan integrere i designprocessen til at optimere workflows og layout

  1. Et mundtligt oplæg
    Afslutningsvis holder vi et mundtlig oplæg for jer, hvor vipræsenterer resultaterne fra undersøgelserne.

På denne måde kan I skabe mere brugervenlige arbejdsgange, der gør hverdagen nemmere for jeres brugere.

Antropologiske indsigter kombineret med erfaring fra IT-branchen

Vores uddannelser som antropologer giver os ekspertise i at analysere brugeres digitale adfærd og afdække holdninger og værdier. Denne analytiske tilgang kombineres med vores brede viden om IT-projektledelse, IT-arkitektur og generel hands-on erfaring med IT opgaver. Vi ofte i agile projekter, og er vant til at holde korte og stramme deadlines. Dette giver os de bedste forudsætninger for at understøtte jeres virksomhed med viden, der bringer jer tættere på jeres brugere.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.